Hästmagasin vs. modemagasin


2013-02-21 – 19:52:45
I Magasinproduktions kursen ska vi ju som sagt få göra ett eget magasin på 36 sidor som sedan ska skickas till tryck. Idag på lektionen skulle vi visa upp vår logga för magasinet & ett omslag. Har inte riktigt bestämt mig om jag vill göra ett hästmagasin eller modemagasin. Jag har ju en del bilder som jag skulle kunna använda själv i hästmagasinet men då känns det som att det blir på en och samma häst. På internet hittar jag inte så mkt hästbilder jag känner är snygga, bilderna måste ju kännas "proffsiga & mysiga" vara fotad med systemkamera (om ni förstår vad jag menar) , och om jag väl hittar en bild jag känner kommer passa as bra så är den i ett jätte litet format.
 
Men om jag skulle göra ett modemagasin så känns det ändå som att jag kommer kunna få ihop rätt så många snygga bilder, älskar ju att leka med typografi och bild i ett. Vi har rätt ont om tid att göra de här magasinet, men om vi hade haft typ 2 månader hade jag lätt gjort båda :)
 
Vi gjorde även en plocksida till tidningen kupé som jag skulle kunna visa hur den blev imorgon. Var även på stan idag och hem följde ett linne från bikbok och ett par jeans som var hur sköna som helsttt!! 100kr rabatt har dom på jeans på bikbok, det gillar vi! haha. Nu ska jag försöka städa lite här i lägenheten. Hörss! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback