HANDEN I FICKAN FAST JAG BRYR MIG.


2013-11-03 – 19:05:36
 
Här kommer det ett litet kollage från Stockholm, en bild på en liten del utav kontoret och lite grejer jag har gjort såsom uppslaget där jag fick en text som jag skulle placera in och fick välja layout, typsnitt och allt helt själv. Som dom sedan använder i en tidning som dom ska skapa en ny layout för. Dom har tagit vissa element från mitt uppslag som dom använder i tidningen. Känns kul! :-D Sedan finns det en bild på infografics som jag gjort till en powerpoint till studentkortet som även kommer bli hela studentkortets grafiska profil.. eftersom dom inte riktigt har någon grafisk profil. Just den där sidan har jag gjort rörlig, vilket jag fick lov att visa mina arbetskamrater hur man gjorde. Roligt när man som praktikant kan få lära ut också, haha! Sedan så bjuder jag på massa fina inspirations bilder på både magasin som finns som inspirations magasin på Oh My! och sedan massa fina förpackningar som jag hittat på olika affärer här i stockholm. Blir så inspirerad av att bo och vara i den här staden! Ska försöka fota mer på grejer jag har gjort så jag kan visa er. Dock så vet jag inte hur det är om jag får fota på arbeten jag gjort och lägga ut som inte har "släppts än". hmm.. får ta och fråga min handledare om det kanske.
 
Sedan förra veckan så fotades jag för metro student. Där jag kommer vara med och tipsa om mitt pluggtips. Vilket är att sitta på toaletten och plugga ;) vilket blev en ganska rolig och snygg bild måste jag säga. Men den bilden får ni nog se när tidningen kommer ut i tryck! 
 
Varje Fredag bjuds det också på jätte god frukost på Oh My! Trivs så himla bra på den här praktik platsen, så trevliga människor, får roliga arbetsuppgifter och det är sån gemenskap på det här stället. Finns också 2 hundar som virrar runt på kontoret, vilket enligt mig är as najs då jag skiner upp varje gång jag ser dom! Imorgon går jag in på min tredje vecka som praktikant. Dagarna går så jävla fort, kommer bara slå till så är jag påväg till Piteå igen. Just nu är det de sista jag vill.. att komma tillbaka till skolan. Men saknar min fina pojkvän och katt där uppe i Norr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback