INGET KAN STOPPA OSS FRÅN ATT FÖRVANDLAS TILL ASKA.


2013-11-16 – 00:51:00
 
 
Då var det Fredag och jag sitter hemma i rummet kl. 23.38...vad hände där då?... men det känns fruktansvärt skönt. Har varit så sjukt slö i kroppen hela veckan. Så ska nog denna helg bara ladda upp batterierna. Denna vecka har jag fått sitta med en massa uppslag som ska göras i olika tidningar som snart ska på tryck och det har varit så kul. Älskar verkligen att jobba med typografi. Idag fick jag sitta med ett uppslag i en finsk tidining igen och det är så sjukt svårt att jobba med dom där långa orden och man vet ju inte hur radbrytningarna ska göras. Just det uppslaget var det sjukt mycket text som skulle in och jag fattar inte att jag till slut fick ihop det. Höll på bli galen ett tag. Sedan idag fick jag veta att jag ska få ett eget projekt tillsammans med tjejen jag sitter bredvid på kontoret. Ska bli så himla kul och "produkten" kommer att ges ut över hela Sverige och jag ska få vara den som fixar ihop det. Mer kan jag tyvärr inte säga just nu, men på Måndag nästa vecka börjar vi förmodligen med det. Även fixar det sista korret på presentationen till studentkortet & kunden blev väldigt nöjd. Känns verkligen nu att man valt helt rätt yrke, får sitta med det jag tycker är allra roligaste 24/7 och om ca ett halvår så kan jag äntligen kalla mig formgivare på riktigt. yayy.. 
 
Bjuder på lite bilder på några uppslag jag gjort i olika tidningar, första bilden till vänster är på det finska uppslaget. Vadå mycket text..? vem orkar läsa allt haha.. Men jag hade väl kanske tyckt det var intressant om jag förstod vad det handlande om. Tur google översätt finns. PS. "rubriken här då" är något jag satt dit själv ;) Lägger oxå upp en bild på en logga jag gjort till syrrans kompis företag. loggan är ej klar på bilden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback