2013 - 11 - 12


2013-11-12 – 22:00:19
Jag kan inte förstå att jag har varit här nere i Stockholm i snart 4 veckor. Det har gått läskigt fort. Men det är väl ett gott tecken :) Förra veckan hade jag fulla dagar hela veckan och satt över varje dag. Jag höll bl.a på med presentationen till Studentkortet som nu håller på bli klar och vi har fått det sista matrialet så den kommer bli klar nu till veckan. Sedan fick jag en tajt deadline på en liten tidning som skulle göras åt Universum på 16 sidor. Där jag fick placera in texten i valfri mall. Typsnitt och färger hade redan valts. Jag fick allt matrial på Torsdag em. kl 16.00 och tidningen skulle skickas till tryck dagen därpå klockan 10.30. Jag fick snacka med kunden själv och allt ansvar låg på mig. Jag hann bli klar med tidningen och fick lära mig skicka min första tidning till tryck, om man inte tänker på den tidningen som vi skapade i skolan. Tycker det var väldigt nyttigt för mig att jag fick en grymt tajt deadline även fast min handledare inte visste om det, vilket var bra eftersom då kanske jag inte fått jobbet. Så en guldstjärna fick jag i kanten. Att jobba så fort har aldrig varit min grej, men känns som att jag börjar komma in i det tempot som dom jobbar i nu efter dessa veckor. 
 
I Måndags fick jag skapa en annons som ska gå med i Metro tidnigen. Där kunden väldigt gärna ville ha det på sitt sätt. Dom hade till och med skissat upp hur dom ville att annonsen skulle se ut i word. Blev att korra den x antal gånger tills dom blev nöjd för dom ändrades sig hela tiden hur dom ville ha det. 
 
Denna vecka kommer jag också ha väldigt fullt upp eftersom nästan alla tidningar som OH MY skapar ska skickas till tryck vilket känns jätte roligt att alltid ha något att göra. Ibland blir det nästan för mycket så att man inte hinner med. Men det är väl så det ska vara. 
 
Har varit sjukt dålig på att fota förra veckan. Så har inte så mycket att bjuda på.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback